Известие

Collapse
No announcement yet.

имам малък проблем с температурата на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Това, че датчикът е нов не изключва да е дефектен.

    Ето какви са измерените стойности при мен (предполагам, че няма големи разлики с твоя датчик):

    1 - Датчика за индикатора на таблото (между пин 1 и шаси):

    студен двигател (26 гр.):

    2,5 килоома; напрежение спрямо шаси: 6,5 V


    загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):

    195 ома; напрежение спрямо шаси: 1,85 V


    2 - Датчика за ECU-то (между пинове 2 и 3):


    студен двигател (26 гр.):


    2,18 килоома


    загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):

    234 ома


    Обърни внимание на т. 2
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:22.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      благодаря за данните ecotronic утре ще пиша за резултата
      Last edited by dariog; d.m.y г., 20:30.

      Comment


      • #18
        ecottronic днес се пробвах но нищо не показва ти нали имаш предвид да меря на самия датчик да не би масата да ми се губи

        Comment


        • #19
          За да ти тръгва перката преди да е отворил термостата и радиатора да се е напълнил с гореща вода, освен от изброените от колегите причини е възможно да тръгне и ако е включен климатика .
          Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

          Comment


          • #20
            не климатика не е включен

            Comment


            • #21
              Първо трябва да си наясно че новия датчик не означава липса на проблем. Аз съм купувал оригинален датчик (ricambi original) за 60лв. и за две години съвсем се предаде.
              Голямото колебание между 90-80 градуса се дължи на датчика ако го смениш колебанието ще намалее но няма да изчезне. Явно термостата ти отваря по късно и с малка грешка в датчика ето ти готова включване на перката.
              Има два варианта за датчици единия е да си с комбиниран датчик с 3 крачета едното е маса от другите две едно за таблото едно за ЕКУ-то.Другия вариант е с два отделни датчика. Стойностите ,които трябва да замериш на разкачен датчик са:
              0 градуса 4800-6600ома
              10 градуса 4000ома
              20 градуса 2200-2800ома
              30 градуса 1300ома
              40 градуса 1000-1200ома
              50 градуса 1000ома
              60 градуса 800ома
              80 градуса 270-380ома
              110градуса 0,5 ома.
              Това е околна температура и трябва да я мериш с някакъв термометър ,а не да гледаш термометъра на таблото той не е много точен и прецизен.
              Това което се вижда на диагностиката е отчетеното от този(тези) датчици, ако те имат грешка в отчитането значи че и на диагностиката стойностите са грешни.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #22
                да с комбиниран датчик съм с 3 крачета

                Comment


                • #23
                  Датчикът за ECU-то е между пинове 2 и 3.

                  Колега Новачев, би трябвало термосъпротивлението за термометъра на таблото да е между пин 1 и шаси.
                  Другите 2 пина са за двупроводната линия - вход на ECU-то и нямат връзка към шаси.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:46.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от dariog Покажи съобщение
                    ecottronic днес се пробвах но нищо не показва ти нали имаш предвид да меря на самия датчик да не би масата да ми се губи
                    Надявам се мериш на крачетата на датчика и в подходящ обхват на уреда. Най-лесно ще се ориентираш, че само едно краче дава верига към корпус - това е крачето за уреда на таблото. Другите две крачета не трябва да дават верига към корпус, а съпротивлението между тях при съответната температура колегите са ти го дали - това са крачетата за ЕКУ-то. Ако на диагностика ти показва стойности близки до директно измерени с термометър, внимавай с този термостат да не блокира затворен и да прегрееш колата.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                      Надявам се мериш на крачетата на датчика и в подходящ обхват на уреда. Най-лесно ще се ориентираш, че само едно краче дава верига към корпус - това е крачето за уреда на таблото. Другите две крачета не трябва да дават верига към корпус, а съпротивлението между тях при съответната температура колегите са ти го дали - това са крачетата за ЕКУ-то. Ако на диагностика ти показва стойности близки до директно измерени с термометър, внимавай с този термостат да не блокира затворен и да прегрееш колата.
                      +1

                      Ако трябва намери едно съпротивление с ясна стойност около 3 килоома и си провери с него обхвата на уреда.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        пичове разбрах утре ще се погрижа да го измеря и ще пиша за резултата благодаря на всички отзовали се

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          +1

                          Ако трябва намери едно съпротивление с ясна стойност около 3 килоома и си провери с него обхвата на уреда.
                          Вероятно мери с цифров мултимер и е достатъчно да включи на най-големият обхват.
                          Виж с аналогов, нещата са малко по-различни. Аз имам един куфар с калибрационни съпротивления
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #28
                            да меря с цифров

                            Comment


                            • #29
                              Някои цифрови мултимери нямат отделни обхвати в режим "омметър" и с тях се мери директно. За тези на които им се превключват обхватите, стойността на измерваното съпротивление трябва да е по-малка от горната граница на обхвата, като е добре да се подбира обхват с най-малка горна граница.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                пичове това са резултатите 20градуса-2.45,30градуса-1.81,40градуса-1.24,50градуса-0.87,60градуса-0.50,80градуса-0.26,90градуса-0.25

                                Comment

                                Working...
                                X